Wycieczka szkolna klas piątych do Łeby

Wycieczka odbyła się 12 maja. Sprzed szkoły wyjechaliśmy przed godziną ósmą. Około 12.00 dojechaliśmy na miejsce. Najpierw czekała nas krótka przejażdżka meleksami do Muzeum Wyrzutni Rakiet w Rabce. W czasie jazdy mogliśmy podziwiać jezioro Łebsko.

W wyrzutni położonej na terenie Parku Słowińskiego  przewodnik ciekawie opowiadał historię i znaczenie tego miejsca. Mieliśmy okazję wejść na wieżę widokową i do bunkra, zobaczyć modele rakiet, obejrzeć liczne galerie i wystawy czy też zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w starym motocyklu. Później udaliśmy się na ruchome wydmy oddalone o około dwa kilometry od muzeum. Ogromne „góry piachu”, tu i ówdzie porośnięte skąpą roślinnością, zrobiły na nas ogromne wrażenie. Oczywiście musieliśmy się na nie wspiąć, a później się z nich sturlać. Zabawa była przednia. Droga powrotna biegnąca brzegiem morza również nie była nudna. Nie mogliśmy się powstrzymać, aby choć na chwilę nie zamoczyć nóg w morskiej wodzie. Na pamiątkę zbieraliśmy piękne kamyki. Spacer był długi i wyczerpujący, ale widoki i szum fal rekompensowały nam wszystkie trudy. Po zjedzonym w restauracji obiedzie wsiedliśmy do autokaru i pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną. Myślę, że był to udany wyjazd. Pogoda dopisała, humory też. I wszyscy bezpiecznie wróciliśmy do domu.