Zadanie dla klasy:
* przygotować sprawozdania, na temat stanu świadomości i poziomu etyki ekologicznej lokalnego społeczeństwa.
W tym celu należy przygotować i przeprowadzić wywiady środowiskowe oraz dokumentację zdjęciową w formie multimedialnej, przedstawiającą pozytywne i negatywne przykłady działalności człowieka w środowisku naturalnym.
(1-6 pkt)
*Wyszukać informacje na temat poziomu wykorzystania i recyklingu surowców wtórnych w Polsce i innych krajach europejskich. Włączyć do prezentacji.
Zespół do 5 osób
II ETAP (V 2013)
Na godzinach wychowawczych:
*opracować ulotki zachęcające społeczeństwo lokalne do segregacji odpadów oraz zwiększające świadomość oszczędzania energii poprzez recykling elektrośmieci, puszek Alu, baterii, szkła itp.
-trzy najlepsze ulotki z klasy zostaną wybrane w celu konkursowej oceny.
-zespoły 2 osobowe
( od 1 do 6 pkt)
*wykonać plakaty pt.”Zielona Ziemia dla wszystkich” przedstawiające korzyści wynikające z promowania i ochrony zasobów przyrody.
-dwa wybrane plakaty do oceny konkursowej
-zespoły max 3 osobowe
(od 1do 6pk.)
-
KONKURSY INDYWIDUALNE
* prezentacje na temat „Poznaj rośliny i zwierzęta lasów i łąk Polski”
* konkurs wiedzy przyrodniczej
*konkurs na ilość baterii i puszek alu.
-klasa wytypuje ucznia odpowiedzialnego za prowadzenie ewidencji zbiórki puszek i baterii.
W każdej klasie indywidualna nagroda dla najlepszego zbieracza.
Punkty dla klasy w zależności od ilości puszek i baterii w przeliczeniu na ucznia.
Rozstrzygnięcie konkursu na najbardziej ekologiczną klasę w szkole (punkty uzyskane w konkursach ekologicznych , efekty zbiórki puszek Alu. oraz baterii.