W roku szkolnym 2018/2019 została utworzona klasa sportowa , w której nacisk kładzie się na ogólny rozwój dziecka. Grupę stanowią dzieci chętne do pracy o przeciętnej sprawności fizycznej. Klasa sportowa, IVa, liczy 23. uczniów w tym 8. dziewcząt.
- Formy ruchu, w których uczestniczą uczniowie to :
- lekka atletyka np. biegi, skok w dal, rzut piłką lekarską czy palantową,
- gry zespołowe : piłka nożna, piłka ręczna, piłka siatkowa, piłka koszykowa, unihokej,
- gry i zabawy rozwijające gibkość, szybkość, wytrzymałość, rzutność, siłę,
- gimnastyka w tym streching, pilates, deepwork – trening funkcjonalny,
- inne formy ruchu : taniec, tenis stołowy, dwa ognie, ringo i inne.
- Cele dla ucznia :
- Wzmacnianie oraz utrzymanie jak najwyższego poziomu wydolności fizycznej oraz sprawności kondycyjnej, koordynacyjnej.
- Rozwijanie świadomego udziału w różnych formach aktywności sportowo - rekreacyjnej oraz we współzawodnictwie sportowym.
- Utrwalanie umiejętności współpracy oraz współdziałania w zespole.
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych.
- Pogłębianie i utrwalanie zachowań prozdrowotnych, sprawne funkcjonowanie w rodzinie i społeczeństwie.
- Rozwijanie zdolności do znoszenia znacznych obciążeń treningowych efektywnie wpływających na adaptację organizmu.
- Kształtowanie właściwego poglądu na życie i miejsce w nim treningu sportowego.
- Cele dla nauczyciela :
Nauczyciel wychowania fizycznego spełnia następujące role w systemie kształcenia
i wychowania role :
- rolę „ogrodnika” (uprawia, opiekuje się, pielęgnuje, zasiewa, reżyseruje);
- rolę „garncarza” (buduje, lepi, kształtuje, wytwarza, wpływa na rozwój);
- rolę „akuszera- lekarza-pielęgniarki” (udziela pomocy, zbiera plony);
- rolę „zaopatrzeniowca” (przekazuje informacje, dostawca);
- rolę „artysty” (poszukuje czegoś nowego, jest twórczy, nowatorski, występuje przed widownią - dziećmi, rodzicami, nauczycielami).
- Słabości, z którymi mogą mierzyć się uczniowie :
- Zmęczenie,
- rywalizacja z kolegami i nieporadzenie sobie z nią,
- zauważenie własnych słabości fizycznych i psychicznych,
- znudzenie,
- brak motywacji.
- Oczekiwania od rodzica :
- wspieranie dziecka,
- zachęcanie do pracy,
- motywowanie do aktywności,
- pokazanie dobrych stron wiedzy i umiejętności dziecka,
- kibicowanie i chwalenie za nawet niewielkie sukcesy,
- zaangażowanie się w zdrowy tryb życia,
- zaufanie nauczycielowi wychowania fizycznego.
Jako nauczyciel prowadzący cieszę się, iż dzieci są nadal chętne do pracy. Nie ma problemu z systematycznym noszeniem stroju. Uczniowie są aktywni i zawsze przygotowani do zajęć. Jest to także zasługa rodziców, za co jestem bardzo wdzięczna.
Opracowała Iwona Skorupa.