^Do góry!
  • 1 Wywiadówka
    Wywiadówka odbędzie się dniu 11.01.2019r. o godzinie 16.00 - ogólne zebranie rodziców. Serdecznie zapraszamy!
  • 2 Ważne! INFORMACJA OCENY SEMESTRALNE.
    Prosimy o zapoznanie się z przewidywanymi ocenami semestralnymi uczniów (ze wszystkich przedmiotów), które będą wystawione w e-dzienniczku do dnia 14 grudnia 2018r. Tego dnia odbędzie się również Kiermasz Świąteczny.
  • 3 Wywiadówka
    Wywiadówka odbędzie się dniu 11.01.2019r. o godzinie 16.00 - ogólne zebranie rodziców. Serdecznie zapraszamy!
  • 4 Ważne! INFORMACJA OCENY SEMESTRALNE.
    Prosimy o zapoznanie się z przewidywanymi ocenami semestralnymi uczniów (ze wszystkich przedmiotów), które będą wystawione w e-dzienniczku do dnia 14 grudnia 2018r. Tego dnia odbędzie się również Kiermasz Świąteczny.
  • 5 Wywiadówka
    Wywiadówka odbędzie się dniu 11.01.2019r. o godzinie 16.00 - ogólne zebranie rodziców. Serdecznie zapraszamy!
HTML

Klasa sportowa

 

W roku szkolnym 2018/2019 została utworzona klasa sportowa , w której nacisk kładzie się na ogólny rozwój dziecka. Grupę stanowią dzieci chętne do pracy o przeciętnej sprawności  fizycznej. Klasa sportowa, IVa, liczy 23. uczniów w tym 8. dziewcząt.

 

  1. Formy ruchu, w których uczestniczą uczniowie to :
  • lekka atletyka np. biegi, skok w dal, rzut piłką lekarską czy palantową,
  • gry zespołowe : piłka nożna, piłka ręczna, piłka siatkowa, piłka koszykowa, unihokej,
  • gry i zabawy rozwijające gibkość, szybkość, wytrzymałość, rzutność, siłę,
  • gimnastyka w tym streching, pilates, deepwork – trening funkcjonalny,
  • inne formy ruchu : taniec, tenis stołowy, dwa ognie, ringo i inne.
  1. Cele dla ucznia :
  • Wzmacnianie oraz utrzymanie jak najwyższego poziomu wydolności fizycznej oraz sprawności kondycyjnej, koordynacyjnej.
  • Rozwijanie świadomego udziału w różnych formach aktywności sportowo - rekreacyjnej oraz we współzawodnictwie sportowym.
  • Utrwalanie umiejętności współpracy oraz współdziałania w zespole.
  • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne  i innych.
  • Pogłębianie i utrwalanie zachowań prozdrowotnych, sprawne funkcjonowanie        w rodzinie i społeczeństwie.
  • Rozwijanie zdolności do znoszenia znacznych obciążeń treningowych efektywnie wpływających na adaptację organizmu.
  • Kształtowanie właściwego poglądu na życie i miejsce w nim treningu sportowego.

 

  1. Cele dla nauczyciela :

Nauczyciel wychowania fizycznego spełnia następujące role w systemie kształcenia

i wychowania  role :

  • rolę „ogrodnika” (uprawia, opiekuje się, pielęgnuje, zasiewa, reżyseruje);
  • rolę „garncarza” (buduje, lepi, kształtuje, wytwarza, wpływa na rozwój);
  • rolę „akuszera-  lekarza-pielęgniarki” (udziela pomocy, zbiera plony);
  • rolę „zaopatrzeniowca” (przekazuje informacje, dostawca);
  • rolę „artysty” (poszukuje czegoś nowego, jest twórczy, nowatorski, występuje przed widownią - dziećmi, rodzicami, nauczycielami).

 

  1. Słabości, z którymi mogą mierzyć się uczniowie :
  • Zmęczenie,
  • rywalizacja z kolegami i nieporadzenie sobie z nią,
  • zauważenie własnych słabości fizycznych i psychicznych,
  • znudzenie,
  • brak motywacji.

 

  1. Oczekiwania  od rodzica :
  • wspieranie dziecka,
  • zachęcanie do pracy,
  • motywowanie do aktywności,
  • pokazanie dobrych stron wiedzy i umiejętności dziecka,
  • kibicowanie i chwalenie za nawet niewielkie sukcesy,
  • zaangażowanie się w zdrowy tryb życia,
  • zaufanie nauczycielowi wychowania fizycznego.

 

  Jako nauczyciel prowadzący cieszę się, iż dzieci są nadal chętne do pracy. Nie ma problemu z systematycznym noszeniem stroju. Uczniowie są aktywni i zawsze przygotowani do zajęć. Jest to także zasługa rodziców, za co jestem bardzo wdzięczna.

  Opracowała  Iwona Skorupa